21 marca 2017

Śniadanie na dobry nastrój

Nieprzespana noc, zmęczenie a przed Tobą spora dawka pracy? Skąd ja to znam….

Takie sytuacje od 2 lat zdarzają mi się coraz częściej i mam już sprawdzony sposób na przywrócenie porannej witalności 🙂 Jaki? Super śniadanie!

Dziś  miałam owsiankę, którą ugotowałam na mleku z kakao i ze zmielonym siemieniem lnianym. Na wierzch posypałam rozkruszoną kostką czekolady i garścią mrożonych malin. A do tego filiżanka małej czarnej. Potrzebowałam takiego śniadania. Nieprzespana noc, praca do późna, a dziś intensywny dzień pracy, pracy z pacjentem. Nie mogę pozwolić sobie na spadek energii. A takie śniadanie da mi powera na co najmniej kilka godzin

Płatki owsiane dostarczają paliwa dla mózgu. Wiedzieliście, że osoby, które na śniadanie wybierają płatki owsiane mają lepsze wyniki w testach pamięciowych, lepszą koncentracje i lepszą motywację? Siemię lniane dodaję (nie tylko do porannej owsianki) ze względu na wysoką zawartość kwasu tłuszczowego omega – 3 a dokładnie kwasu alfa – linolenowego (ALA). Ten tłuszcz w organizmie może zamieniać się w kwas tłuszczowe DHA i EPA czyli te, które znajdziemy w tłustych rybach morskich. Tłuszcze omega – 3 obok szerokiego pozytywnego działania na organizm człowieka, wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego. Dzięki temu działaniu jesteśmy bardziej skoncentrowani, rzadziej dopada nas depresja i mamy lepszą pamięć. 

Dodatek do owsianki malin i gorzkiej czekolady też ma swój cel. Podczas zwiększonego stresu (a nie ma co ukrywać na taki jestem narażona w ostatnim czasie i jeszcze chwilę to potrwa), zwiększa się zapotrzebowanie na magnez. Dlatego, jeśli stresujesz się, postaraj się dodać do swojej diety więcej źródeł magnezu. Są nimi np. migdały, orzechy, kasza gryczana, ale i oczywiście kakao. Jeśli czekolada to ta gorzka. Ja dodałam kostkę na jeszcze gorącą owsiankę, która po chwili się cudownie rozpuściła. Pycha! 

Maliny są źródłem m.in. witaminy C w diecie. A to jest witamina, na którą w warunkach stresu zapotrzebowanie także wzrasta, nawet czterokrotnie! Dodałam mrożone maliny. Mrożenie nie powoduje właściwie żadnych strat witaminy C w produkcie, więc śmiało! – można korzystać i z mrożonek.

Miłego dnia!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *